Regulamin
Regulamin sklepu internetowego Przystanek Papierniczy
§ 1 POSTANOWIENIA WSTĘPNE
- Sklep internetowy Przystanek Papierniczy prowadzony jest przez firmę Jacek Oleksy Geopard wpisaną do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej prowadzonej przez Ministra Gospodarki, nr NIP: 6781552630
- Niniejszy regulamin stanowi zasady zawierania umów sprzedaży zawieranych na odległość za pośrednictwem Sklepu.Niniejszy Regulamin Sklepu internetowego określa zasady dokonywania zakupów w sklepie internetowym Przystanek Papierniczy a w szczególności zasady i tryb zawierania umów sprzedaży na odległość za pośrednictwem Sklepu, jak również tryb postepowania reklamacyjnego oraz tryb odstąpienia od umowy przez Konsumenta.
- W zakresie Usług świadczonych droga elektroniczną niniejszy Regulamin jest regulaminem, o którym mowa w art. 9 ustawy o świadczeniu usług droga elektroniczna z dnia 18 lipca 2002 r. (tj. DU. z 2020. poz. 344, ze zm.)
- Regulamin skierowany jest do wszystkich Użytkowników Sklepu. Wszyscy Klienci są obowiązani zapoznania się z postanowieniami Regulaminu, przed dokonaniem zakupu
Każdy Użytkownik zobowiązany jest do przestrzegania postanowień Regulaminu. Sprzedaż odbywa się na podstawie wersji Regulaminu, obowiązującej w momencie złożenia zamówienia.
- Każdy Użytkownik ma możliwość zapoznania się z Regulaminem w każdym czasie, klikając na stronie internetowej Sklepu przystanekpapierniczy.pl w hiperlink "Regulamin" w górnym panelu. Regulamin można w każdym
czasie pobrać i wydrukować. Wszystkie informacje zawarte na stronie internetowej Sklepu przystanekpapierniczy.pl odnoszące się do produktów (łącznie z cenami), nie stanowią oferty w rozumieniu art. 66 Kodeksu Cywilnego z dnia 23 kwietnia 1964 r. (tj. DZ.U. z 2019 r. poz. 1145, ze zm.) lecz zaproszenie do zawarcia umowy, w myśl art. 71 Kodeksu Cywilnego z dnia 23 kwietnia 1964. (tj. Dz.U. z 2020 r. poz. 1740, ze zm.). Użytkownik wysyłając Formularz Zamówienia składa ofertę kupna wskazanego Towaru za cenę i na warunkach określonych w opisie.
§2 DEFINICJE
- Konsument – Użytkownik będący osobą fizyczną dokonującą z Przedsiębiorcą w ramach sklepu Przystanek Papierniczy czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jego działalnością gospodarczą lub zawodową
- Przedsiębiorca - Jacek Oleksy Geopard, z siedzibą: os. Kalinowe 20/170, 31-815 Kraków wpisaną/wpisanego do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej prowadzonej przez Ministra Gospodarki, nr NIP 6781552630
- Użytkownik – każdy podmiot dokonujący zakupów za pośrednictwem Sklepu.
- Sklep - sklep internetowy prowadzony przez Przedsiębiorcę pod adresem https://przystanekpapierniczy.pl
- Formularz Zamówienia - Usługa dostępna na stronie internetowej Sklepu, za pomocą której Użytkownik może dokonać zakupu, w szczególności poprzez dodanie Towarów do Koszyka oraz określenie niektórych warunków Umowy Sprzedaży m.in.: sposobu dostawy i płatności.
- Koszyk - element Sklepu, w którym widoczne są wybrane przez Użytkownika Towary oraz w którym Użytkownik ma możliwość ustalenia i modyfikacji danych Zamówienia, w tym ilości nabywanych Produktów
- Towar - rzecz ruchoma, będąca przedmiotem obrotu pomiędzy Sklepem i Użytkownikiem, którego warunki sprzedaży określa Formularz Zamówienia.
- Umowa sprzedaży - umowa sprzedaży Towarów na odległość zawarta przez Klienta za pośrednictwem Sklepu, zwykle przez Formularz Zamówień.
§ 3 KONTAKT
- Adres przedsiębiorstwa: os. Kalinowe 20/170, 31-815 Kraków
- Adres poczty elektronicznej: jacekoleksy@oprzystanekpapierniczy.pl
- Numer telefonu: 514063078
- Konsument może porozumieć się z Przedsiębiorcą za pośrednictwem adresów i danych podanych w niniejszym paragrafie.
§ 4 INFORMACJE WSTĘPNE
- Ceny podane w Sklepie są podane w polskich złotych i są cenami brutto (zawierają podatek VAT).
- Na ostateczna cenę zamówienia składa się cena za towar oraz koszt dostawy wskazane na stronach Sklepu.
§ 5 WYKONANIE UMOWY SPRZEDAŻY
- Warunkiem korzystania ze Sklepu jest zapoznanie się z niniejszym Regulaminem i jego akceptacja. Składając zamówienie Użytkownik akceptuje treść Regulaminu.
- Użytkownik powinien zapłacić Przedsiębiorcy za zakupiony towar w terminie 14 dni lub w momencie dostarczenia towaru - w zależności od sposobu płatności wybranego podczas składania zamówienia.
- Użytkownik może skorzystać m.in. z następujących form płatności:
- przelew
- karta płatnicza / kredytowa
- przy odbiorze (za pobraniem)
- Szczegółowe informacje dotyczące akceptowanych metod płatności znajdują się na stronach Sklepu.
- Towar zostanie wysłany przez Przedsiębiorcę w terminie wskazanym w opisie towaru, w sposób wybrany przez Konsumenta podczas składania zamówienia.
- Dostawa towaru odbywa się wyłącznie na terenie Polski.
- Po złożeniu zamówienia Użytkownik dostaje potwierdzenie złożonego zamówienia na swój adres e-mail, podany w Formularzu Zamówienia,
- Po otrzymaniu przez Użytkownika potwierdzenia przyjęcia oferty, rozpoczyna się proces realizacji zamówienia przez Sprzedawcę, przy czym:- w przypadku złożenia zamówienia płatnego przy odbiorze - rozpoczyna się maksymalnie następnego dnia roboczego, po jego potwierdzeniu przez Sprzedawcę.
- w przypadku złożenia zamówienia płatnego przelewem tradycyjnym - rozpoczyna się po zaksięgowaniu wpłaty za złożone zamówienie, na koncie bankowym Sklepu.
- Zamówienia złożone w Sklepie są realizowane w godzinach pracy Sklepu (w dni robocze, od poniedziałku do piątku, w godzinach, od 9:00 do 19:00, Zamówienia złożone w dni robocze po godz. 19:00, w soboty, niedziele lub Święta, będą rozpatrywane następnego dnia roboczego.
- Użytkownik otrzyma wiadomość o statusie "przyjęte do realizacji", co jest rozumiane jako oświadczenie Sprzedawcy o przyjęciu oferty. Z chwila jego otrzymania, przez Użytkownika, zostaje zawarta Umowa sprzedaży.
- Do każdego zamówienia wystawiany jest paragon VAT. Na życzenie Użytkownika zostanie również wystana faktura VAT.
- Podana w zamówieniu cena stanowi całkowita wartość, jaka Użytkownik zobowiązany jest zapłacić (cena brutto). Zawiera ona należny podatek Koszt dostawy nie jest wliczony w cenę, gdyż zależy od wybranego przez Użytkownika sposobu dostawy zakupu.
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo zmiany cen znajdujących się w Sklepie, wprowadzania nowych Towarów do sprzedaży, przeprowadzania i odwolywania akcji promocyjnych, bądź wprowadzania w nich zmian, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.
- Jeżeli Konsument zobowiązany będzie do płatności wykraczającej poza uzgodniona cenę, opisaną w ustępie poprzednim, Sklep niezwłocznie poinformuje Konsumenta o tym fakcie, wyjaśniając przyczynę różnicy ceny, Obciążenie Konsumenta dodatkowymi kosztami nastąpi wyłącznie po uzyskaniu wyraźnej zgody Konsumenta.
§ 6 PRAWO ODSTĄPIENIA OD UMOWY
- Konsument ma prawo odstąpić od umowy w terminie 14 dni bez podania jakiejkolwiek przyczyny.
- Termin do odstąpienia od umowy wygasa po upływie 14 dni od dnia w którym Konsument wszedł w posiadanie rzeczy lub w którym osoba trzecia inna niż przewoźnik i wskazana przez Konsumenta weszła w posiadanie rzeczy
- Aby skorzystać z prawa odstąpienia od umowy, Konsument musi poinformować Przedsiębiorcę o swojej decyzji o odstąpieniu od umowy w drodze jednoznacznego oświadczenia - korzystając z danych Przedsiębiorcy podanych w niniejszym regulaminie.
- Konsument może skorzystać z wzoru formularza odstąpienia od umowy zamieszczonego na końcu niniejszego regulaminu, jednak nie jest to obowiązkowe.
- Aby zachować termin do odstąpienia od umowy, wystarczy, aby Konsument wysłał informację dotyczącą wykonania przysługującego prawa odstąpienia od umowy przed upływem terminu do odstąpienia od umowy.
- Skutki odstąpienia od umowy:
- w przypadku odstąpienia od umowy Przedsiębiorca zwraca Konsumentowi wszystkie otrzymane od Konsumenta płatności, w tym koszty dostarczenia rzeczy (z wyjątkiem: dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Konsumenta sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Przedsiębiorcę w Sklepie), niezwłocznie, a w każdym przypadku nie później niż 14 dni od dnia, w którym Przedsiębiorca został poinformowany o decyzji Konsumenta o wykonaniu prawa odstąpienia od umowy.;
- zwrotu płatności Przedsiębiorca dokona przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały przez Konsumenta użyte w pierwotnej transakcji, chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na inne rozwiązanie; w każdym przypadku Konsument nie poniesie żadnych opłat w związku z tym zwrotem;
- Przedsiębiorca może wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania towaru lub do czasu dostarczenia mu dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej;
- Konsument powinien odesłać towar na adres Przedsiębiorcy podany w niniejszym regulaminie niezwłocznie, a w każdym razie nie później niż 14 dni od dnia, w którym poinformował Przedsiębiorcę o odstąpieniu od umowy. Termin zostanie zachowany, jeżeli Konsument odeśle towar przed upływem terminu 14 dni;
- Konsument ponosi bezpośrednie koszty zwrotu rzeczy;
- Konsument odpowiada tylko za zmniejszenie wartości rzeczy wynikające z jej uszkodzenia lub korzystania z niej w sposób inny niż było to konieczne do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy.
- W przypadku gdy ze względu na swój charakter rzeczy nie mogą zostać w zwykłym trybie odesłane pocztą informacja o tym, a także o kosztach zwrotu rzeczy, będzie się znajdować w opisie rzeczy w Sklepie.
§ 7 REKLAMACJA i GWARANCJA
- Przedsiębiorca jest zobowiązany do dostarczenia rzeczy wolnej od wad.
- W przypadku wystąpienia wady zakupionego u Przedsiębiorcy towaru Konsument ma prawo do reklamacji w oparciu o rękojmię uregulowaną przepisami kodeksu cywilnego.
- Reklamację należy zgłosić pisemnie lub drogą elektroniczną na podane w niniejszym regulaminie adresy Przedsiębiorcy.
- Zaleca się aby w reklamacji zawrzeć m.in. zwięzły opis wady, datę jej wystąpienia, dane Konsumenta składającego reklamację oraz żądanie Konsumenta w związku z wadą towaru.
- Przedsiębiorca ustosunkuje się do żądania reklamacyjnego Konsumenta w terminie 14 dni, a jeśli nie zrobi tego w tym terminie uważa się, że żądanie Konsumenta uznał za uzasadnione.
- Towary odsyłane w ramach procedury reklamacyjnej należy wysyłać na adres podany w § 3 Regulaminu.
- W przypadku gdy na produkt została udzielona gwarancja informacja o niej, a także jej treść, będą zawarte przy opisie produktu w Sklepie.
§ 8 POZASĄDOWE SPOSOBY ROZPATRYWANIA REKLAMACJI i DOCHODZENIA ROSZCZEŃ
- Konsument ma możliwość skorzystania m.in. z:
- mediacji prowadzonej przez Wojewódzkie Inspektoraty Inspekcji Handlowej.
- pomocy stałych polubownych sądów konsumenckich działających przy Wojewódzkich Inspektoratach Inspekcji Handlowej
§ 9 DANE OSOBOWE
- Użytkownik dokonując zakupów w Sklepie dobrowolnie podaje swoje dane, które są konieczne dla zrealizowania zamówienia i będą w tym celu przetwarzane przez Przedsiębiorcę.
- Użytkownik ma prawo wglądu do dotyczących go danych osobowych i żądania poprawienia ich.
- Administratorem danych osobowych jest Przedsiębiorca.
§ 10 POSTANOWIENIA KOŃCOWE
- W kwestiach nieuregulowanych w niniejszym regulaminie mają zastosowanie powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego, w szczególności: ustawa o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 r., ustawa kodeks cywilny z dnia 23 kwietnia 1964 r. oraz ustawa kodeks postępowania cywilnego z dnia 17 listopada 1964 r.
- Umowa sprzedaży zawierana w oparciu o niniejszy regulamin dotyczy konkretnego zamówienia i jest zawierana w celu realizacji jednorazowego zamówienia. Każde zamówienie wymaga osobnej akceptacji regulaminu.
- Zakazuje się wszystkim osobom, w tym Użytkownikom, zamieszczania na stronie Sklepu treści bezprawnych.
- W sprawach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem stosuje się odpowiednie przepisy powszechnie obowiązującego prawa.
- Regulamin nie wyłącza oraz nie ogranicza żadnych uprawnień Klienta, będącego Konsumentem, które przysługują mu na mocy bezwzględnie obowiązujących przepisów prawa. W przypadku sprzeczności pomiędzy postanowieniami Regulaminu a bezwzględnie obowiązującymi przepisami prawa, przyznającymi konsumentom uprawnienia, pierwszeństwo maja te przepisy.
- W razie gdyby którekolwiek z postanowień niniejszego Regulaminu było lub miało stać się nieważne lub bezskuteczne, ważność całego Regulaminu w pozostałej części zostaje nienaruszona. W takim przypadku Strony zastąpią nieważne lub bezskuteczne postanowienie innym, które możliwie najwierniej oddaje zamierzony cel gospodarczy. Odpowiednio dotyczy to także ewentualnych luk w Regulaminie.
WZÓR ODSTĄPIENIA OD UMOWY
(formularz ten należy wypełnić i odesłać tylko w przypadku chęci odstąpienia od umowy)
Dane Przedsiębiorcy: Jacek Oleksy Geopard, z siedzibą: os. Kalinowe 20/170, 31-815 Kraków wpisaną/wpisanego do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej prowadzonej przez Ministra Gospodarki, nr NIP: 6781552630, e-mail: jacekoleksy@oprzystanekpapierniczy.pl, telefon: 514063078
Miasto: _______________, dnia: _________r.
- Ja/My * niniejszym informuję/informujemy * o moim/naszym odstąpieniu od umowy sprzedaży następujących rzeczy *
- Data odbioru
- Imię i nazwisko konsumenta(-ów)
- Adres konsumenta(-ów)
- E-Mail konsumenta(-ów)
- Podpis konsumenta(-ów) (tylko jeżeli formularz jest przesyłany w wersji papierowej)
Przedsiębiorca:
Jacek Oleksy Geopard
Adres: ul. Michałowskiego 1/1a, 31-126 Kraków
nr NIP: 6781552630, e-mail: jacekoleksy@oprzystanekpapierniczy.pl, telefon: 514063078
* niepotrzebne skreślić